User Avatar Image

Is "Back to the Future" the return of adventure games to mainstream???

posted by FIGULS on - last edited - Viewed by 1.2K users

Ok almost everybody, and really...everybody has seen and loved Back to the future, i dont have to be a magician to know that this will probably be Telltale's best selling game, even more than TMI, because theres gonna be millions of gamers, and even people that don't play games usually, waiting for the game...

So if this game is good, do you guys feel, like this could be a "historic" return for AV after about 12-15 years out of the spotlight?

68 Comments - Linear Discussion: Classic Style
  • Hopefully. It's clear BttF is supposed to be Telltale's big break, the title that starts getting them real mainstream attention. And of course, more attention for Telltale means more attention for the adventure genre.

So cross your fingers and hope for the best. :)

• It would be cool to see Telltale more mainstream, as long as they keep doing their less-mainstream series. Telltale could be leading a revolution: the return of Adventure games!

• I don't think it will help make adventure games mainstream again.
    But I have always said that the game will definitely garner more publicity for TellTale.

• Dunno about adventure games, but with the cool story ideas that have popped up so far I personally hope this game is the return of BttF to the mainstream (in terms of getting more additions to the story like this game)

• In terms of recognition this game will either bring in new players or alienate them, I think there'll be at least one person who will buy the game thinking it something else.

• If the future of adventure games is riding old licences, loosing innovation were it would be interesting and giggling about teenager humour then i don't want it. It sometimes seems that video gamers aren't allowed to evolve or the ones making them haven't or were exchanged by younger ones, targeting the same type of audience over and over again whilst loosing more and more those who once loved these type of games.

• It'll be interesting to see how this goes

• User Avatar Image
    Vainamoinen Moderator

@taumel said: If the future of adventure games is riding old licences, loosing innovation were it would be interesting and giggling about teenager humour then i don't want it.

While BTTF is definitly "riding old licences", it is pretty definitly steering away from "teenager humour". If the spirit of the movies is preserved, this of course means the movies' kind of humour as well.

That said, this game has a rather interesting target group. Yes, there's the younger generation as well, and it's obvious that TTG's efforts are directed towards them. But these potential customers are those who have seen the movies way after the 80's and were probably fascinated by the "antique" flair ;) . It's rather natural to present to the new generation of gamers (who seek the "aged" spirit of the movies) a game that uses mechanics of a popular game genre from the late 80s/early 90s.

It has become obvious, however (from the early survey at least), that this game also lures the older generation into gaming, one that actually saw the movies in the theatre when they first came out. I'm not sure whether this could really be considered an "accidental" target group - I'm rather sure that TTG reckoned with that.

In Germany, Adventure games pretty much still are "mainstream", so the initial question doesn't mean that much to me. They hardly get the sales of FPS/RTS/MMORPGs, but they do have a really solid foot in the door on the gaming market here.

• Ich finde mich in dieser Zielgruppe jedenfalls nicht wieder. Zudem bezweifle ich, dass Menschen, denen die Spiele einfach zu eindimensional wurden, sich durch solcherlei plumpe Marketingstrategien mittel- bis langfristig wieder Adventures annähern; hierzu müßte TTG sich schon mal inhaltlich etwas weiterentwickeln.

Eine Vielzahl von Welten fasziniert mich, aus diversen Gründen, weitaus mehr als Zurück in die Zukunft. Es gefällt aber den Kindern und die können es, abhängig vom jeweiligen Alter, womöglich nicht mal spielen, da die Spiele eventuell nicht mal auf Textebene lokalisiert werden; ziemlich für den Arsch gedacht. Zumal mir das heutzutage auch irgendwie zu viel Zielgruppengeschiele ist.

Aufgrund unserer Spielkultur, die u.a. auf der Tradition von Brettspielen oder der im Vergleich zu den USA unterschiedlichen Hardwarebasis beruht, haben Adventures in Deutschland einen anderen Stellenwert als in vergleichbaren Industrienationen. Nichtsdestotrotz, fristen sie auch hier, wie die Verkaufszahlen belegen, eher ein Nischendasein.

Nach über fünf Jahren finde ich die zumeist einfach gestrickte Slapstick-Schiene ermüdend, zumal der Humor, die Komplexität oder die Thematiken mich einfach nicht mehr begeistern. Das mag ausreichend sein für Spieler, die nicht mit diesen Spielen aufgewachsen sind; mich macht's mittlerweile aber einfach nicht mehr satt. TTG ist meist gefällig, aber selten großartig.

Ich möchte neue Adventures, die mich intelligent, meinem Alter entsprechend, unterhalten - von fesseln wag ich gar nicht zu sprechen. Das darf gerne auch lustig, sollte aber bitte nicht flach und öde sein.

Add Comment