User Avatar Image

Missing languages discussion

posted by nicduch on - last edited - Viewed by 3.6K users

Bonjour,

je ne m'exprimerai qu'en français sur ce forum étant donné que vous n'avez meme pas pris la peine de nous vendre une version française ou meme ne serais ce que sous-titrée en français....

j'etais vraiment désireux d'acheter ce jeux sur steam, prêt à cliquer sur "acheté" quand j'ai vu qu'il n'etait meme pas sous-titrée fr....

vu le manque de considération que vous portez aux francophones, comptez sur moi pour décourager ceux qui hésitent à acheter ce jeu pour les mêmes raison que moi.

à bon entendeur...

merci aux francophones de poster leurs mécontentements ici afin de, peut etre un jour, avoir droit a des sous-titres fr voir meme (du domaine du rêve tout de même) une version full fr !!!

106 Comments - Linear Discussion: Classic Style
  • User Avatar Image
    Vainamoinen Moderator

@Murdered Again said:
    There's a lack of respect to the ones that provide fan subtitles.
    The fans do their best, with passion and love for your game, to make perfect subtitles, which may lead also to some more customers.
    Fans translate with a lot of efforts, wasting their spare time.
    Why don't you reassure them that their work worth something because you don't plan subtitles, or kindly tell them to stop because you're planning to release them later?

Because for legal liability reasons, Telltale can under no circumstances support or even comment on any mods of their games, including subtitles.

• @Vainamoinen said: Because for legal liability reasons, Telltale can under no circumstances support or even comment on any mods of their games, including subtitles.

I disagree with you.

I don't think that's a problem saying: "We (TTG) are interested in implementing (official way) these languages​​..." or "We (TTG) are absolutely not interested in implementing (official way) these languages​​...".

There is someone who wants to implement unofficial fan mods in the game BECAUSE TTG

1 - has not implemented that language in the game
    2 - (more important) say nothing about the possibility that this language is implemented in the future

Nobody wants that TTG comments the unofficial activity of fans, but it would be nice if TTG comments on HIS OWN activities (such as, for example, THE INTENTION to implement or not a language in the game. I repeat, THE INTENTION, I'm not saying the official implementing)

• User Avatar Image
    Vainamoinen Moderator

This should of course read: For legal liability reasons, Telltale can under no circumstances support or even comment on any unofficial mods of their games, including subtitles.

Yes, of course they could comment on their plans. But sometimes these comments also stand in the way of the execution of these plans, and sometimes plans are so insecure that official comments would only awaken hopes in the community TTG might not be able to fulfill eventually. Let's just say they had their fair share of those situations.

If languages would, like in most Seasons before, be implemented by another publisher in the target country, it would be far too early to announce anything anyway.

• @Vainamoinen said:
    If languages would, like in most Seasons before, be implemented by another publisher in the target country, it would be far too early to announce anything anyway.

Couldn't they state "we are working on arrangements to provide local publishers and let them to decide if they want to localize the game"?
    Couldn't they state "right now we're just providing Spanish as additional language; other languages could be take in consideration after we finish with spanish, but now we've no plans about it"?
    Couldn't they state "Right now there are no plans to release other languages. We'll inform you if these plans change"?
    Couldn't they state "We're thinking about it, but right now nothing is defined, we'll keep you informed when other languages will be took in consideration"?

Just don't leave us in a limbo.

• Il y à bien des sous-titres Anglais?

• @Bloody Eugene said: Couldn't they state "we are working on arrangements to provide local publishers and let them to decide if they want to localize the game"?
    Couldn't they state "right now we're just providing Spanish as additional language; other languages could be take in consideration after we finish with spanish, but now we've no plans about it"?
    Couldn't they state "Right now there are no plans to release other languages. We'll inform you if these plans change"?
    Couldn't they state "We're thinking about it, but right now nothing is defined, we'll keep you informed when other languages will be took in consideration"?

Just don't leave us in a limbo.

Not saying anything IS a clear statement. It is just not the answer you are searching for...

• Bonsoir , je pense que vous abusai comme même un peut de vendre un jeu sans VOSTFR dans notre pays sans le signaler sur xbla , et de mettre en plus un descriptif de votre jeu en français , je l'ai acheter sans savoir qu'il n'était pas vostfr , imaginez ma déception et je ne pense pas êtres le seul européen dans le même cas en tous cas la traduction fr devrait vraiment vous faire réagir , et nous divulguer si oui ou non vous voulez la faire , a la place de nous faire poiroté pendant que les espagnol auront bientôt leur trad : Mad:

• User Avatar Image
    Macfly77 Moderator

@Florian1293 said: Il y à bien des sous-titres Anglais?

Oui.

• Learn English!
    Problem solved.

• @Lars80 said: Learn English!
    Problem solved.

Gros boulet tu sort !!

Add Comment